ঈর্ষা এবং হিংসা এক নয়। তবে এই দুটো ন্যাচারাল এট্রিবিউটসের ক্ষমতা অপরিসীম। হিংসা Destructive হলেও ঈর্ষা অনেকসময়ই ভেরী Constructive.
I guess, Envy occurs when people have had lack a desired attribute enjoyed by another. And Jealousy occurs when something we already possess. So envy is a two-person situation and venomous whereas jealousy is a three-person situation is most of the time venom-less.
I need to learn how to handle them specially how to by pass some people’s envy to smooth-en my way. I have got stupid people are always talk in my back, are funny to me but effective to others as I use not to explain to everyone.
Over the time I have been observing a character in Facebook, found very much strong in psychology. He is strong. He is a young chap would be junior to me. A remarkable part of his discovery is the mass peoples psychology. He used to post his write up in Facebook by using pseudo name. I somehow come to know about it, by startling him.
What I have found that he used to play with peoples feelings there. But no body knows who is that person behind the name, even not his nearer persons.
মজার ব্যাপার হচ্ছে সে একই পোস্ট তার ছদ্মনামের পেজে আর নিজের পেজে দেয়। কিন্তু তার পেজে মনোযোগ খুবই কম মানুষের, লাইক দিয়ে রেস্পন্স ৩-৪ জন কিন্তু তার ছদ্ম নামের পেজে লাইক ৪ হাজার ৫ হাজার। একই কথা সে যখন নিজ মুখে বলছে তখন পারসোনটাকে সামনে এনে ভালো কথাও মুল্যায়ন করছে না কিন্তু অজ্ঞাত লোকটিকে মুল্যায়ন করছে। সাইকোলজির এই পার্টটা বেশ ইন্টারেস্টিং এবং বাংলাদেশে বেশি।
এদেশে আবার বিষয়টা ভিন্ন। অজ্ঞাত পরিচয়ের কোন কিছু এরা রেস্পন্স করে না। যদিও এক্সটেন্সিভলি আমি এক্সপিরিমেন্ট করিনি অস্ট্রেলিয়ার পিপুল দের উপর।
তবে অবাক হয়েছি ছেলেটার কান্ডকারখানা দেখে। সে যে এগুলো বুঝে, তা তার স্ট্রং রাইট আপ দেখেই বোঝা যায়। দারুন লিখে, উপমা, বিশ্লেষন বেশ অতুলনীয়। ও নিজেকে যখন কোন একদিন সবার সামনে এক্সপোজ করবে আমি হয়ত ওকে একটা এপ্রিসিয়েশন দেবো।

  

FB তে মন্তব্য করতে এখানে লিখুন (ব্লগে করতে নিচে) :

Leave a Reply

Your email address will not be published.

 

Mountain View
নিচের Button গুলো Click করে কানেকটেড থাকতে পারো।
April 2019
S M T W T F S
« May    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930